Forum Tradycji Katolickiej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Skandaliczny ekumenizm z hinduizmem Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 28775 Przeczytał: 191 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 12:33, 05 Mar 2014 Powrót do góry

Z tego samego numeru j.w.

Skandaliczny ekumenizm z hinduizmem
Autor: Lawrence D'Souza - był klerykiem w seminarium w Bombaju.

"Przyjdzie bowiem czas, gdy zdrowej nauki nie ścierpią, ale według swoich pożądliwości zgromadzą sobie nauczycieli - mając uszy chciwe na pochlebstwa i od prawdy słuch z pewnością odwrócą, a obrócą się ku baśniom" (2 Tym 4,3).


Mając na celu wprowadzenie w życie owych (określonych przez Konferencję Katolickich Księży Azji) zasad ekumenizmu, proponuje się zmiany mające usunąć wszelkie przejawy triumfalizmu czy wyższości ducha katolickiego w stosunku do innych religii. Przedsięwzięto m. in.:

1 - Włączanie hinduskich wartości i zwyczajów do praktyk kościelnych oraz aktywne i częste uczestnictwo w hinduiskich festiwalach( religijnych).
2 - Zachęcanie małych wspólnot chrześcijańskich do angażowania się w inicjowanie i rozwój "małych wspólnot ludzkich", by włączać wszystkie religie do Kościoła.
3 - Promowanie dialogu umiędzyreligijnego w teologii i duchowości.
4 - Stosowanie praktyk takich jak joga, wipasana, medytacja transcendentalna, reiki, uzdrawianie pranic, jako pomocnych w osiągnięciu zdrowia duchowego i fizycznego, a także recytacja chrześcijańskich mantr.
5 - Badanie "ziaren Słowa" obecnych w pismach niechrześcijańskich i hinduskich sagach autorstwa Tukarama, Tulsidasa, Surdasa etc.

Powinno się w tym miejscu wspomnieć Jesuit Agenda (...) stwierdzającą: "Dzisiaj Pan nie dałby tak tryumfalistycznych poleceń, jakie podał w Mt 28, 19-20, powiedziałby raczej: 'Dzielcie się Dobrą Nowiną w nieustannym, pełnym miłości i pokory dialogu z ubogimi Indii, z ich lokalną kulturą i tradycjami religijnymi, żyjcie jak Ja pośród waszych bliźnich z innych wyznań, byście mogli osiągnąć wzajemne ubogacenie i czynić moje dzieła mocą mojej łaski.'"

Tak więc odtąd żadnego nawracania, żadnych chrztów- wszyscy są zbawieni. Koniec z potępieniami!

Ta rewolucja inkulturacji czy też hinduizacji zainicjowana została w latach 70. przez jezuitę o. Amalorpavadasa, młodszego brata kardynała Lourduswamiego z watykańskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego. Zbudował on w Bangalore Centrum Inkulturacji znane jako NBCLC (Narodowe Centrum Katechetyczne i Liturgiczne), posiadające świątynię z symbolami wszystkich religii wyrytymi na drzwiach. Do ośrodka tego przyjeżdżają świeccy, często sponsorowani przez diecezje i parafie, na swoiste pranie mózgu, poganizując się i wchłaniając truciznę "Mszy w rycie hinduskim", sfabrykowanym przez o. Amalorvadasa (...).

O. Amalorvadas jako pierwszy stworzył "ryt hinduski" poprzez włączenie do liturgii wszystkich hinduistycznych i braministycznych obrzędów, łącznie ze śpiewem mantr z wed i upaniszad. Obejmuje to również czytania ze świętych ksiąg hinduizmu, takich jak Bhagavadgita. Słowa konsekracji ewoluują i zmieniają się stosownie do "kreatywności" celebransa. Msza odprawiana jest przez kapłana, który przykuca na ziemi przed małym stołem, otoczonym lampkami. Szaty kapłańskie zarzucono zupełnie, celebrans występuje w świeckim ubraniu przystrojony w szafranowy szal z literami OM w centrum. Wszystkie mantry i modlitwy w tej odrażającej mszy zaczynają się od OM. Na czole kapłana i wiernych znajduje się tilak. Aarti (rytuał polegający na zataczaniu kolistych ruchów tacką z kadzidełkami) wykonuje się nad brązowym naczyniem, liśćmi i orzechem kokosowym (symbolizuje to trzy bóstwa: Sziwę, Ganesza i Parwati - hinduskie bożyszcze płodności). Jako wytłumaczenie podaje się, że jest to symbol powitania. Mantry wzywające Sziwę i Wisznu odnosi się - oczywiście całkiem fałszywie - do Chrystusa Pana.

"Ryt hinduski" nie uzyskał jeszcze aprobaty Rzymu, niemniej praktykowany jest szeroko w seminariach, klasztorach i stopniowo wprowadzany do wielu parafii. Podczas świąt parafialnych oraz w niedziele Msze zaczynają się procesjami, na czele których idą dziewczęta lub kobiety tańczące Bharatnatyam przy klasycznych hinduskich melodiach (widzieliśmy to podczas Mszy papieskiej z okazji beatyfikacji matki Teresy). Bhajany (poetyckie pieśni Mirabai) i pieśni aarty śpiewane są przed Najświętszym Sakramentem.

W jednej z parafii Bomabju podczas Wielkanocy Komitet Liturgiczny zaaprobował użycie krowiej uryny podczas Asperges (podobnie jak to jest czynione w hinduistycznych obrzędach oczyszczenia). Seminarzyści wysyłani są do aśramów hinduistyczno-chrześcijańskich, gdzie żyją, wchłaniając elementu hinduskiego kultu i medytacji. Zabierani są również co pewien czas przez swoich przełożonych na tzw. odwiedziny świątyni, przy czym wszelki opór łamany jest przez metody wywierania nacisku, takie jak aktywność grupowa. Cała grupa seminarzystów idzie do świątyni i razem śpiewa kritany oraz bhajany i uczestniczy w kulcie bożków.

Ja sam byłem indagowany i przesłuchiwany przez cały zarząd seminarium, gdy odmówiłem nawet wejścia do świątyni. Byłem prześladowany za to, że nie miałem dość "otwartego umysłu".

Pewnego roku razem z całym rocznikiem zostałem wysłany na rekolekcje wipasana, prowadzone przez jezuitę o. Josepha Pitekara z diecezji Nashik, który już podczas pierwszej konferencji poprosił nas o pozbycie się wszystkich sakramentaliów, jeśli jakieś mamy, szkaplerzy, różańców etc.- powodem było "uniknięcie rozproszenia uwagi". Rekolekcje rozpoczęły się w kaplicy recytacją mantr do hinduskiej triady: Brahmy, Wisznu, Sziwy. Modlitwa połączona była z wipasana, buddyjską medytacją skupioną na sobie samym. Msze celebrowane przez tego jezuitę były bez wyjątku "improwizowane na miejscu", nawet formuła konsekracji przeplatana była mantrami z Wed - prawdziwe świętokradztwo!

Oficjum w seminarium często zastępowane było Sandhyavandaną - braministycznym elementem kultu boga-Słońca. Obejmowało to śpiewanie hinduistycznych bhajanów, czytanie świętych pism innych religii takich jak Gita, Koran, porównywanie hinduistycznych "świętych" z ich odpowiednikami z Biblii. Miało to rzekomo ukazać zgodność Bibli ze świętymi księgami innych religii.

Seminarzyści byli zachęcani do przyłączania się do hinduistycznych festiwali Ganpati - i rzeczywiście aktywnie uczestniczą w procesjach Ganes Visarjan (topienie bożków Ganpati). Wielu seminarzystów przyłączało się do 9-dniowej zabawy Raas Lila - tańcząc wokół bogini Durgi z kijami w rękach.

Wielu księży i wiele zakonnic porzuciło odmawianie brewiarza i Różańca, podejmując medytacje wipasana i joge pod pozorem, że są one proste i praktyczne. Wielu księży, seminarzystów i zakonnic, podobnie, jak wielka liczba nowicjuszy, bierze udział w 10-dniowej medytacji wipasana w Centrum Wipasana w Igatpuri, na przedmieściach Bombaju. Centrum to jest prowadzone przez p. Goenka, buddystę. Przez 10 dni pozostają tam oni bez sakramentaliów i Sakramentów, a po tym czasie powracają do domu bezbożni, pyszni (pod pozorem oświecenia) i obojętni.

Francuski jezuita zbudował kościół, przypominający świątynię w Sinnar w Nashik, w którym umieścił tabernakulum podobne do śiwalingramu (narządu płciowego Sziwy), z wężem na szczycie, zaś poniżej organ płciowy kobiety, co całościowo jest hinduistycznym symbolem kultu płodności. Najświętszy Sakrament umieszcza się wewnątrz śiwalingramu. Jezuita ów ubiera się w szafranowe szaty, podobnie jak hinduscy mędrcy. Przedstawiany jest jako wzorowy hinduski ksiądz.

To własnie są owe baśnie, do których obrócił się Kościół posoborowy jak to przepowiedział św. Paweł. Jego duchowni wznoszą dziś wszędzie złote cielce. Wiemy, co stało się z Żydami i ich przywódcami, którzy poprowadzili ich do rebelii przeciwko Bogu i Jego przykazaniom ... Jaki wyrok wymierzy Bóg dzisiaj uczestnikom ekumenicznej rebelii?

Ave Maria!

Tłumaczył Tomasz Maszczyk
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 28775 Przeczytał: 191 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 12:45, 05 Mar 2014 Powrót do góry

I dziś jak najbardziej jest to świętokradztwo i obraza Pana Boga propagowana:

Kard. Tauran z wizytą u hinduistów, w londyńskiej "świątyni" Baps Shri Swaminarayan Mandir


http://www.traditia.fora.pl/zmiany-po-svii-nom-novus-ordo-missae,6/kard-tauran-z-wizyta-u-hinduistow-w-londynskiej-swia,10082.html


Wcześniej kard. Dias pytał: "Chrystus polecił nam nauczać i chrzcić, dlaczego tego nie robimy?" - no właśnie! dlaczego tego nie robiliście? - więcej można poczytać tu:

http://www.traditia.fora.pl/kosciol-w-mediach-swiat,61/kard-dias-chrystus-polecil-nam-nauczac-i-chrzcic-dlaczego,5528.html
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 28775 Przeczytał: 191 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 20:13, 14 Maj 2014 Powrót do góry

Cytat:
Z tego samego numeru j.w.

Czyli stąd:
http://www.traditia.fora.pl/zmiany-po-svii-nom-novus-ordo-missae,6/taniec-z-diablem-nowa-ewangelizacja-afryki,11168.html

Powyższe jest sprzed 10 lat, teraz coś nowego.

Hinduski jezuita pod lupą Kongregacji Doktryny Wiary

Image

O. Michael Amaladoss, hinduski jezuita, teolog zaangażowany w „dialog” międzyreligijny, przykuł uwagę Kongregacji Doktryny Wiary. Duchowny musi wyjaśnić swoje poglądy i swój stosunek do Magisterium, co krytykuje „katolicka” lewica.

Kongregacja Doktryny Wiary po raz pierwszy zajęła się publikacjami o. Amaladossa już w zeszłym roku. W styczniu zażądała od hinduskiego duchownego kolejnych uściśleń i opublikowania artykułu prezentującego jego poglądy teologiczne dotyczące Kościoła i unikalności zbawczej misji Chrystusa. Liberalne media z nieukrywanym rozczarowaniem podkreślają, że dokładnie w ten sam sposób Watykan postępował w czasie, kiedy kongregacją kierował kard. Ratzinger.

Początkiem kwietnia o. Amaladoss spotkał się z kard. Müllerem i „zgodził się na przepracowanie niektórych kwestii w świetle dialogu” – ujawnił przełożony jezuity, o. Edward Mudavassery SI. Podkreślił także, że jego współbrat jest „autentycznie lojalny wobec Kościoła i nauczania Jezusa”. O Mudavassery dodał, że nie wie nic o planach nałożenia na o. Amaladoss jakichkolwiek kar bądź ograniczeń.

Wstrzymane zostały jednak prace nad amerykańskim wydaniem książki o. Amaladossa. Duchowny odwołał także gościnny wykład na liberalnym protestanckim seminarium, promującym m. in. teologię wyzwolenia i feminizm. Jak ujawniły władze seminarium, „watykańska Kongregacja Doktryny Wiary zakazała doktorowi Amaladossowi publicznych występów i publikowania do czasu zakończenia badań jego myśli”.

Przedmiotem kontroli ze strony kongregacji były także publikacje nauczyciela o. Amaladossa – o. Jacquesa Dupuis SJ, który promował własną „teologię religijnego pluralizmu”. Watykan zażądał od niego wyjaśnienia swojego stanowiska. Nie spotkały go żadne kary kościelne, jednak jego współpracownicy i uczniowie przedstawiali później o. Dupuis jako „ofiarę” rzymskiej inkwizycji.

O. Michael Amaladoss przyciągnął szerszą uwagę uwagami wygłoszonymi w trakcie konferencji teologicznej w Seulu w 2009 roku. Stwierdził wówczas, że Eucharystia jest zasadniczo „wspólnotowym posiłkiem”, czynnością symboliczną o wymiarze rytualnym, społecznym i mistycznym. – By działanie symboliczne było prawdziwe i autentyczne, musi mieć na celu celebrację życia. Jeśli wspólnota do tego aktywnie nie dąży to nie powinna prowadzić celebracji. To dlatego pojednanie zakładające wzajemne przebaczenie musi poprzedzać celebrację – podkreślał.


Źródło: [link widoczny dla zalogowanych] / rorate-caeli.blogspot.com

Za: [link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)