Forum Tradycji Katolickiej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Watykan -- FSSPX : Pierwsze rozmowy 26 października Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 18:12, 15 Paź 2009 Powrót do góry

Watykan – Bractwo św. Piusa X : Pierwsze rozmowy 26 października

Watykan: rozmowy z lefebrystami już niebawem

Watykan potwierdził 15 października rozpoczęcie rozmów z lefebrystami. Jak poinformował ks. Federico Lombardi SJ, pierwsze spotkanie odbędzie się 26 października w Rzymie. Wezmą w nim udział ze strony watykańskiej m.in. sekretarze Komisji Ecclesia Dei, Kongregacji Nauki Wiary oraz Międzynarodowej Komisji Teologicznej. Rozmowy z delegacją Bractwa Piusa X dotyczyć będą kwestii doktrynalnych i mają mieć charakter zamknięty. Na zakończenie zostanie wydany specjalny komunikat.

[link widoczny dla zalogowanych]

(...)

W rozmowach z Bractwem ze strony watykańskiej udział wezmą: sekretarz komisji Ecclesia Dei bp Guido Pozzo, sekretarz kongregacji nauki wiary bp Luis Ladaria Ferrer oraz trzej eksperci, których nazwiska były już wcześniej podane do wiadomości: szwajcarski dominikanin Charles Morerod, niemiecki jezuita Karl Josef Becker i wikariusz generalny Opus Dei hiszpański prałat Fernando Ocariz – wszyscy trzej są doradcami Kongregacji Doktryny Wiary, której podlega Ecclesia Dei.

Ze strony lefebrystów w rozmowach z Watykanem udział wezmą: rektor seminarium Nuestra Senora Corredentora de La Reja w Argentynie bp Alfonso de Galarreta, rektor międzynarodowego seminarium w Ecône w Szwajcarii ojciec Benoît de Jorna, profesor eklezjologii z seminarium w Ecône ojciec Jean-Michel Gleize oraz przeor zakonu Saint-Louis z Nantes ojciec Patrick de La Rocque.

Za: [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Wto 19:57, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 21:52, 15 Paź 2009 Powrót do góry

Cytat:
Ze strony lefebrystów w rozmowach z Watykanem udział wezmą: (...) profesor eklezjologii z seminarium w Ecône ojciec Jean-Michel Gleize

Z ks. Janem Michałem Gleize FSSPX, wykładowcą w Międzynarodowym Seminarium Bractwa Św. Piusa X w Ecône, rozmawia Franciszek Malkiewicz:
(...)
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Wto 19:44, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 10:21, 16 Paź 2009 Powrót do góry

Jeszcze się rozmowy nie zaczęły, ale proszę popatrzeć Smile

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Wyczytałam takie wypowiedzi tłumaczące temat "schizmy" Bractwa:

Fons Blaudi :
Kard. Hoyos (i wielu innych) twierdzi, ze schizmy nie bylo i nie ma. Dlaczego wszyscy ci, którzy z uporem maniaka twierdzą o tej schiźmie, nie podają na jakich podstawach prawnych opierają swe twierdzenia. Poprostu brak odpowiedzialnosci za słowa. Plan rozmów z Watykanem, istnieje od 2000 roku (z poprawką w 2002) i jak na razie jego etapy są realizowane bezbłędnie. Bardziej życzliwi mówią, że ma nieuregulowany status kanoniczny i brak jej pełnej łączności z Następcą św. Piotra. Czyli już nie schizma. Zatem ok : nie powiem, że jest pan pedofilem, tylko że pan lubi dzieci. To trochę zmienia, nie ?
Wiele wspólnot i wielu księży ma nieuregulowaną sytuację kanoniczną, a mimo to pozostaje w Kościele. Co to jest ta magiczna "pełna łącznośc" ? Czym się różni od "niepełnej"? Łączność w sensie teologicznym (unitas) jest albo jej nie ma, nie jest stopniowalna, odwrotnie niż sytuacja kanoniczna. Z wielu punktow widzenia Bractwo jest w "pełniejszej" łączności z Papieżem niż wielu biskupów czy kardynałów.
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 10:30, 16 Paź 2009 Powrót do góry

Polecam do przeczytania następujące artykuły:

Jest-li to schizma?
(...)
[link widoczny dla zalogowanych]


Ani schizmatycy, ani wyklęci
(...)
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Wto 20:13, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 18:38, 21 Paź 2009 Powrót do góry

za Fronda.pl napisał:
(...) oraz przeor zakonu Saint-Louis z Nantes ojciec Patrick de La Rocque.

Małe sprostowanie, nie przeor zakonu, tylko przeoratu św. Ludwika w Nantes.

KOMUNIKAT DOMU GENERALNEGO BRACTWA ŚW. PIUSA X z 15 października 2009

J.E. Ks. Bp Bernard Fellay powołał jako przedstawicieli Bractwa Kapłańskiego Świętego Piusa X w rozmowach teologicznych z Kongregacją Doktryny i Wiary: J. E. Ks. Bpa Alfonsa de Galarreta, rektora Seminarium Nuestra Señora Corredentora w La Reja (Argentyna), księdza Benedykta de Jorna, rektora Międzynarodowego Seminarium Św. Piusa X w Ecône (Szwajcaria), księdza Jana Michała Gleize, profesora eklezjologii w seminarium w Ecône, oraz księdza Patryka de La Rocque, przeora Przeoratu Saint-Louis w Nantes (Francja).

Ks. Bp de Galarreta był już przewodniczącym komisji wewnątrz Bractwa, która od kwietnia 2009 miała za zadanie przygotować te rozmowy [z Rzymem].

Prace rozpoczną się w drugiej połowie miesiąca października i będą wymagały dyskrecji koniecznej do spokojnej wymiany zdań co do kłopotliwych zagadnień doktrynalnych.

Menzingen, 15 października 2009

Za: La Porte Latine

[link widoczny dla zalogowanych]

(informacja P. Łucja za forum piusx)
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 14:11, 27 Paź 2009 Powrót do góry

Komunikat Papieskiej Komisji Ecclesia Dei, 26.10.2009.

W poniedziałek, 26 października 2009 roku w Palazzo del Sant’Uffizio, siedzibie Kongregacji Nauki Wiary i Papieskiej Komisji Ecclesia Dei, odbyła swoje pierwsze posiedzenie komisja studyjna składająca się z ekspertów pochodzących z Ecclesia Dei oraz Bractwa Św. Piusa X i mająca na celu zbadanie rozbieżności doktrynalnych pomiędzy Bractwem a Stolicą Apostolską.

W serdecznej, pełnej szacunku i konstruktywnej atmosferze ustalono główne wątpliwości doktrynalne. Będą one badane w trakcie dyskusji, która odbywać się będzie w ciągu najbliższych miesięcy, prawdopodobnie dwa razy w miesiącu. W sposób szczególny badane będą kwestie dotyczące rozumienia Tradycji, Mszału Pawła VI, interpretacji Soboru Watykańskiego II w świetle nieprzerwanej katolickiej tradycji doktrynalnej, tematyka dotycząca jedności Kościoła i katolickich zasad ekumenizmu, relacji między chrześcijaństwem i religiami niechrześcijańskich oraz zagadnienie wolności religijnej. Spotkanie służyło także określeniu sposobu i organizacji pracy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Wto 20:14, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 14:12, 27 Paź 2009 Powrót do góry

Za: [link widoczny dla zalogowanych]

W Watykanie rozpoczęły się 26 października rozmowy doktrynalne z lefebrystami. Zostały one zapowiedziane przez Benedykta XVI na początku tego roku po zdjęciu ekskomuniki z czterech biskupów konsekrowanych przez abp. Marcela Lefebvra bez zgody papieskiej w 1988 r. Jak czytamy w komunikacie prasowym, rozmowy odbyły się w serdecznej, konstruktywnej i pełnej szacunku atmosferze. Wyodrębniono najważniejsze zagadnienia o charakterze doktrynalnym, które podejmie się na najbliższych spotkaniach. Chodzi tu o pojęcie Tradycji, posoborową liturgię, interpretację Soboru Watykańskiego II w ciągłości z katolicką Tradycją doktrynalną, jedność Kościoła i katolickie zasady ekumenizmu, relacje między chrześcijaństwem i religiami niechrześcijańskimi oraz wolność religijną. Na spotkaniu uzgodniono też metodę pracy. Kolejne sesje będą się odbywać co dwa miesiące.

Ze strony Stolicy Apostolskiej w rozmowach uczestniczyli: abp Luis Ladaria Ferrer SJ, sekretarz Kongregacji Nauki Wiary, o. Karl Josef Becker SJ, konslutor tejże dykasterii, o. Charles Morerod OP, sekretarz Międzynarodowej Komisji Teologicznej oraz ks. Fernando Osariz, wikariusz generalny Opus Dei. Natomiast Bractwo Kapłańskie św. Piusa X wydelegowało do rozmów bp. Alfonsa de Galarretę, rektora seminarium w Argentynie, ks. Benoît de Jorna, rektora seminarium w Ecône w Szwajcarii, ks. Jean-Michela Gleize’a, profesora eklezjologii w tymże seminarium, oraz ks. Patricka de La Rocque, regionalnego przełożonego Bractwa w Nantes we Francji.


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Śro 15:16, 19 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 14:41, 27 Paź 2009 Powrót do góry

Cytat:
W serdecznej, pełnej szacunku i konstruktywnej atmosferze ustalono główne wątpliwości doktrynalne.

I Deo Gratias! Jest to jest bardzo istotny przełom psychologiczny. Do tej pory nie było mowy o żadnym dialogu. Było cicho "lefebrysty schizmatyki wstrętne" Modernisty niech teraz drżą, skończą się wcześniej czy później teatralne pseudo-liturgie. Początek już jest. Zacytuję bardzo madrą i wiele wyjaśniającą wypowiedź:

"Kościół to nie tylko instytucja ludzka, podlegajaca prawom socjologi, ale także Boska. Nie tyle "wszystko co się FSSPX nie podoba", ale o "wszystko, co jest niezgodne z religią katolicką". Na przełomie lat 60/70 ludzie Kościoła, niekiedy dość wysoko postawieni, zaczęli zmieniać religie i jej dogmaty usprawiedliwiajac wszystko Soborem, który został wyniesiony do rangi superdogmatu, a właściwie nie tyle Sobór, co jego dość dowolna i swobodna interpretacja w duchu postępowym, nigdy tradycyjnym. Wówczas abp Lefebvre postawił diagnozę odnośnie tych wszystkich reform i nowości. Która to diagnoza zostala odrzucona z wielkim krzykiem. Od tamtego czasu poszczegolne punkty owej diagnozy zostaly przejete przez św. Oficjum, kard. Ratzingera i Benedykta XVI. Okazało sie, że msza tradcycyjna nigdy nie została zakazana (jak twierdził Paweł VI), ani że nie jest dla getta niedobitkow (jak postanowil Jan Pawel II), ale że jest pełnoprawnym rytem Kościoła. Okazało się, że sobor V2 nie może być interpretowany w duchu zerwania, ale ciągłości, co oznacza, że to, co w nim niejasne trzeba wyjasnić. Okazało się, że "subsistit in" nie oznacza, że Kościół katolicki jest częścią składową Kościoła Chrystusowego, ale jest z nim tożsamy. Okazało się... Innymi słowy, jak dotychczas okazuje się, że w bardzo wielu punktach abp Lefebvre miał racje. Teraz przyszła kolej na punkty najbardziej sporne a m. in. wolność religijną, ekumenizm, pojecie jedności Kościoła etc. Nie twierdzę, że te doktryny są złe i muszą zostać potępione, bo "się nie podobają Bractwu", ale datego i jeśli, że są sprzeczne z religią katolicką. Możliwe jest, że abp Lefebvre i Bractwo coś źle zrozumieli, ale wtedy obowiazkiem pasterskim Rzymu jest wykazanie gdzie, jak i dlaczego oraz w jaki sposób pogodzić te "nowe" nauczanie z nauczaniem tradycyjnym. Temu właśnie mają służyć te rozmowy."


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Śro 14:20, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 18:46, 27 Paź 2009 Powrót do góry

Teresa napisał:
Komunikat Papieskiej Komisji Ecclesia Dei, 26.10.2009.

(...) Będą one badane w trakcie dyskusji, która odbywać się będzie w ciągu najbliższych miesięcy, prawdopodobnie dwa razy w miesiącu. (...)

Radio Watykańskie napisał:
(...) Kolejne sesje będą się odbywać co dwa miesiące. (...)

Pomyłka, wyczytałam że ma być: co dwa miesiące.

Jak się czyta te wiadomości to serce się raduje, ale co za zbieg okoliczności, przypadek? W tym samym dniu, w dniu rozpoczęcia rozmów Bractwa św. Piusa X z Watykanem, sąd niemiecki w Ratyzbonie skazał biskupa Richarda Williamsona, FSSPX na karę 12 tysięcy Euro za “negowanie Holokaustu”, klasyfikowanego w Niemczech jako przestępstwo z motywów nienawiści (ang. Hate Crime, niem. Hassverbrechen).
Bandytyzm, rozbój w biały dzień! proszę poczytać więcej tu:

http://www.traditia.fora.pl/bractwo-kaplanskie-sw-piusa-x-fsspx,32/akt-oskarzenia-przeciwko-biskupowi-williamsonowi,2980.html
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 10:10, 11 Lis 2009 Powrót do góry

Kilka ciekawostek, które wyczytałam:

Rozmowy toczą się po francusku i po włosku, bo wszyscy członkowie obu delegacji władają w jakimś stopniu tymi językami. Dla pewnosci tłumaczy się symultanicznie IT > FR i FR > IT. Rozmowy są nagrywane na wideo, jak przesłuchania nieletnich na komisariacie.

Członkowie delegacji FSSPX mieszkaja u św. Marty czyli tam, gdzie kardynałowie podczas konklawe. Odprawiają Msze prywatne w Bazylice sw. Piotra. Już. Skład delegacji może się zmieniać w razie zmiany tematu dyskusji, specjaliści obu stron mogą dołączyć do rozmów, a ponadto obok oficjalnej komisji funkcjonuje podkomisja, która pełni wobec komisji funkcję usługową, research itp.

Na liscie tematow do dyskusji są m. in. nieśmiertelne; wolność religijna i ekumenizm, ale także wartość dogmatyczna V2 i kontrowersje wokół mszału Pawła VI.
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 9:54, 26 Lis 2009 Powrót do góry

Wypowiedź ks. Karola Stehlina, przełożonego FSSPX w Europie Środkowo - Wschodniej, nt. rozmów Watykan - FSSPX.

Niedawno przeprowadziliśmy sondę "Jak Twoim zdaniem zakończą się rozmowy Watykan - FSSPX?", której połowa uczestników (261 osób), wyraziła nadzieję, że Bractwo Św. Piusa X ureguluje swój status kanoniczny i odegra ważną rolę. Zdecydowaliśmy się zapytać o opinię w tej sprawie publicystów, ludzi nauki i przedstawiciela Bractwa. Na początek publikujemy wypowiedź ks. Karola Stehlina, przełożonego FSSPX w Europie Środkowo - Wschodniej.

Ks. Karol Stehlin: Ks. biskup Alfonso de Galarreta, którego gościliśmy w Warszawie parę dni temu, mówił nam o tych rozmowach. Był on bardzo zadowolony z tego pierwszego spotkania z trzech względów:

1. Strona watykańska zgodziła się na to, aby same teksty Soboru Watykańskiego II były przedmiotem dyskusji. Więc pozwalają i proszą, abyśmy przedstawili wszystkie nasze opinie krytyczne. Jest to "paczka" 12 głównych zagadnień, każda zawierająca cały stos dokumentacji.

2. Strona watykańska przyjęła propozycje, co do naszej metody i przebiegu dyskusji: wszystko ma być filmowane i nagrywane. Wszystko zostanie również udokumentowane na piśmie. Ważna część "rozmów" odbywa się przez wysłanie i studiowanie dokumentów.

3. Jeśli chodzi o skład osobowy strony watykańskiej, to biskup jest zadowolony, ze są to osoby bardzo konserwatywne i mniej więcej przychylne Tradycji.

Dlatego możemy żywić nadzieję, ze "rozmowy" i wynikające z nich dokumentacje będą monumentem doktrynalnym dla dobra całego Kościoła. Jednocześnie umożliwiają głosowi Tradycji być wysłuchanym w Rzymie i na całym świecie.

Natomiast reakcje hierarchów na dokumentacje i decyzje zwierzchników odnośnie tych tematów, nie są w naszych rękach. Tylko Bóg może nawrócić serca!

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Wto 20:02, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 10:56, 26 Lis 2009 Powrót do góry

Czyli tak jak wcześniej wyczytałam, wszystko filmowane, zapisywane, dokumentowane i bardzo dobrze, atmosfera miła, zadowolenie zapewne z obu stron, wszystko w rękach Boga, mimo że są tam raczej osoby przychylne Tradycji, ale tak jak ks. Karol mówi; "Tylko Bóg może nawrócić serca!" A z naszej strony i wszystkich którym sprawa Kościoła leży na sercu, powinniśmy zanosić nieustanne, co dzień modlitwy w tych intencjach, za Papieża, za te rozmowy, etc.... +++

Bardzo ciekawa wypowiedź osoby, którą wyczytałam, osoby która jest bardzo dobrze zorientowana w tych sprawach, mieszkająca na Zachodzie, wypowiedź wyjaśniająca wiele:

"Proszę pamiętać, że Rzym'88 to nie był Rzym dzisiejszy. Nie było Llevady, Canizaresa, Hoyosa, władze trzymała grupa jeszcze z rozdania montinianskiego, sympatycy Tradycji kryli się po kątach w obawie, żeby ich nie przeiesiono karnie do Teheranu, a różnych staroświeckich kardynałów poupychano po Bibliotekach i Archiwach watykańskich etc. Całkiem prawdobodobne jest, że wydarzenia z lat 1987-88 były mieszanką działań papieża i innych ludzi dobrej woli, którzy bez specjalnego przekonania, ale sytuację tradycjonalistow chcieli unormować oraz zakulisowych akcji progresistow, którzy tych niechcianych trędowatych chcieli raz na zawsze wykopać na zbity pysk.

Chcieli bez wątpienia zastoswać technikę dziel i rządź : jastrzebi zepchnąć w sedewakantyzm, a gołębie przejąć i oswoić, sądze, że liczyli na 1/3, a może i więcej całości. Ale się przeliczyli. Czemu ? Zawiodła razwiedka. Informacje z Bractwa mieli po wizytacji kard. Gagnona, który co prawda nie krył entuzjazmu wobec tego "dzieła, z którego wyjdzie odnowa Kościoła", ale podróżował otoczony rożnymi dziwnymi indywiduami, w których przychylność trochę trudniej mi uwierzyć. Jak widać przejawy przywiązania do Papieża, Kościoła, które spotykali na każdym kroku w kościołach i przeoratach Bractwa, wśród księży i wiernych wzięli oni nie za oznaki głębokiej i szczerej katolickości, ale za dowód słabości i brak spójności wewnetrznej. Na tym zbudowali cały plan : arcybiskupa "zepchnąć w schizmę", wedle wyrażenia francuskich biskupów, a jego trzódkę zakolczykować i przeprowadzić na bujne łąki posoborowia. Dla osiagniecia tego celu nie zawachali sie przed niczym, nawet przed zezwoleniem na - horror ! horror ! - mszę tradycyjną. Proszę pamietać, że przyznanie starej liturgii nawet tych marnych i ograniczonych praw w motu proprio "Ecclesia Dei" to było dla Kurii niesamowite ustępstwo, coś jak wprowadzenie prywatnej własności działek przyzagrodowych dla Lenina.

Czemu miał ten liturgiczny NEP służyć ? Przecież nie "zagwarantowaniu praw wiernych przywiązanych do tradycyjnych form etc.", które to prawa służyły przez kilkanaście lat w kiblach kurialnych jako papier toaletowy. To miała być właśnie łyżka miodu ulatwiająca przełknięcie posoborowej beczki dziegciu. Na szczęście okazało się, że się przeliczyli - Bractwa ten cały spisek nie zabił, a wręcz wzmocnił, wede formuły polskiego filozofa Nickiego. W Bractwie sw. Piotra znaleźli się ksiądz obrażony, że nie dostał mitry od arcybiskupa i jego wierny akolita, paru zwiedzonych przez nich seminarzystów, kilku księży mających konflikty personalne z przełożonymi, kilku księży z zewnątrz, którzy skorzystali z okazji, żeby uregularyzować swoją sytuację kanoniczną i bardzo niewielu tych, którzy konsekracje biskupie odrzucili z powodow teologicznych. Największym sukcesem było bez wątpienia "wyjęcie" klasztoru w Le Barroux i przejęcie pielgrzymki do Chartres.

I na tym się właściwie straty Bractwa, a więc i sukcesy progresistow kończą. I jak to bywa u uczniów czarnoksiężnika nawet motu proprio Ecclesia Dei wymknęło im się z rąk i zaczęło żyć własnym życiem, zamiast przywieść masy tradsów do Kścioła Soborowego (patrz: kard Benelli) zaczęło wysysać resztki żywotnych sił z ciała posoborowego Frankensteina.

Bractwo św. Piusa X natomiast odniosło prawie same korzyści. Spadło co prawda na nich medialne odium schizmy etc., ale pozwoliło oczyścić szeregi z estetów i mszalistów, skupić się na naprawdę istotnym aspekcie doktrynalnym, wywołać pozytywny elektrowstrząs u niektórych, jak np. u kard. Ratzingera, który już kilka miesięcy później zaczął mówić zupelnie innym językiem odnośnie interpretacji Soboru etc. Bez konsekracji z 1988 roku nie było by dziś ani hermeneutyki ciągłości ani reformy reformy, ani Summorum Pontificum."


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Wto 20:03, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 11:13, 26 Lis 2009 Powrót do góry

Cytat:
I jak to bywa u uczniów czarnoksiężnika nawet motu proprio Ecclesia Dei wymknęło im się z rąk i zaczęło żyć własnym życiem, zamiast przywieść masy tradsów do Kścioła Soborowego (patrz: kard Benelli) zaczęło wysysać resztki żywotnych sił z ciała posoborowego Frankensteina.


Twórcą określenia "Kościół soborowy" był Kard. Jan Benelli, użył tych słów w liście do abp. Lefebvre z 25 czerwca 1976 r.

Cytat:
(...) Bractwo św. Piusa X natomiast odniosło prawie same korzyści. Spadło co prawda na nich medialne odium schizmy etc., ale pozwoliło oczyścić szeregi z estetów i mszalistów, skupić się na naprawdę istotnym aspekcie doktrynalnym,(...)

Wyczytane, opinia wiernego co to są tzw. "mszaliści":

Cytat:
Widać bowiem jak na dłoni, że indultowcy nie są żadnymi tradycjonalistami. Jakiekolwiek racje teologiczne, których powoływanie właściwe jest tradycjonalistom, w ogóle nie są przedmiotem czynionych przez nich rozważań. Nie zgłaszają oni także otwarcie żadnych postulatów ideowych. Przedmiotem dywagacji na łamach ich czasopism jest przede wszystkim Msza św. (...) Z tego też powodu optowałbym za nienadużywaniem w stosunku do nich słowa "tradycjonaliści" lecz co najwyżej "indultowcy" - "mszaliści", bowiem pozostawiając na boku wszelkie sprawy zasadnicze, walczą oni jedynie o ubogacenie Kościoła o jeszcze jedną liturgię - w tym wypadku trydencką.
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 17:59, 03 Sty 2010 Powrót do góry

Dyskusje między Stolicą Apostolską a Bractwem Św. Piusa X

Rozpoczęły się historyczne dyskusje teologiczne pomiędzy przedstawicielami Bractwa Kapłańskiego Świętego Piusa X a reprezentantami Papieskiej Komisji <<Ecclesia Dei>>, obecnie stanowiącej część Kongregacji Nauki Wiary.

Pierwsze spotkanie stron miało miejsce 26 października 2009 r., we wspomnienie św. Ewarysta, papieża, a po jego zakończeniu watykańskie biuro prasowe opublikowało komunikat nadzwyczajny. Uważny czytelnik może w nim odnaleźć bardzo znaczące słowa i stwierdzenia:

W poniedziałek 26 października w Palazzo del Sant’Uffizio, siedzibie Kongregacji Nauki Wiary i Papieskiej Komisji Ecclesia Dei, odbyło się pierwsze spotkanie komisji ekspertów złożonej z członków Komisji Ecclesia Dei oraz Bractwa Świętego Piusa X, mające na celu zbadanie nadal istniejących różnic doktrynalnych między Bractwem a Stolicą Apostolską.

"W serdecznej, nacechowanej szacunkiem i konstruktywnej atmosferze określono zasadnicze kwestie natury doktrynalnej. Zostaną one przedyskutowane podczas spotkań, które będą się odbywały w następnych miesiącach, najprawdopodobniej co dwa miesiące. W szczególności zostaną omówione kwestie związane z pojęciem Tradycji, Mszałem Pawła VI, interpretacją II Soboru Watykańskiego w świetle nieprzerwanej katolickiej tradycji doktrynalnej, z tematyką jedności Kościoła i katolickich zasad ekumenizmu, relacji między chrześcijaństwem a religiami niechrześcijańskimi oraz wolnością religijną. Spotkanie miało również na celu określenie metod oraz organizacji pracy 1."

Można mieć pewność, że każde słowo komunikatu zostało przed jego ostateczną publikacją starannie dobrane przez Kongregację Nauki Wiary. Głębokie znaczenie tego oświadczenia staje się jasne, gdy wyłowimy z niego zasadniczą treść:

* eksperci teologiczni Ecclesia Dei oraz

* eksperci teologiczni Bractwa

* utworzyli wspólny zespół

* który będzie badał i analizował

* nadal istniejące różnice doktrynalne między Bractwem a Stolicą Apostolską.

Ponadto, podczas pierwszego spotkania tej wspólnej komisji, wspólnie:

* ustalono

* w serdecznej, nacechowanej szacunkiem i konstruktywnej atmosferze
* zasadnicze kwestie natury doktrynalnej, które zostaną przedyskutowane podczas rozmów.

Analizowane mają być wszelkie kwestie podnoszone po II Soborze Watykańskim nie tylko przez Bractwo, ale też przez pozostałych tradycyjnych katolików:

* pojęcie Tradycji,

* Mszał Pawła VI,

* interpretacja II Soboru Watykańskiego w świetle nieprzerwanej katolickiej tradycji doktrynalnej,

* tematyka jedności Kościoła i katolickich zasad ekumenizmu,

* relacje między chrześcijaństwem a religiami niechrześcijańskimi,

* wolność religijna.

Streszczając powyższe: 45 lat po zakończeniu soboru i ponad 20 lat po konsekracjach biskupich z roku 1988 Bractwo Św. Piusa X oraz jego biskupi już nie są „ekskomunikowani”, a co więcej, otrzymali wyłączne zaproszenie – nierozciągające się na żadną inną osobę ani grupę w Kościele – do przedyskutowania „kwestii doktrynalnych” z przedstawicielami Stolicy Apostolskiej, bez żadnych warunków wstępnych i prób narzucenia Bractwu owych tez jako artykułów wiary.

Mówiąc wprost, Bractwu nie przedstawiono wyznania wiary obejmującego „nauczanie Vaticanum II”, pod którym jego przedstawiciele mieliby się podpisać po zakończeniu dyskusji. Przeciwnie, z tonu komunikatu prasowego jasno wynika, że celem prac wspólnej komisji jest określenie, czy II Sobór Watykański w ogóle głosił jakieś nowe, nieznane wcześniej tezy doktrynalne, które wymagałyby akceptacji.

Wszystko to oznacza de facto, że niemal pół wieku po soborze Rzym nadal nie jest w stanie określić, w co takiego sobór nakazał wierzyć katolikom poza tym, czego Kościół zawsze nauczał. Kwestia ta jest przedmiotem prowadzonych w „serdecznej atmosferze” badań i dyskusji w ramach prac wspólnej komisji – i nie wiadomo jeszcze, jakie będą ich wyniki! Tymczasem ze strony Rzymu nie ma najmniejszej sugestii, że zwolennicy Bractwa są heretykami, ludźmi głoszącymi błędy teologiczne czy nawet winnymi szerzenia niebezpiecznych opinii wskutek swej opozycji wobec posoborowych zmian w Kościele.

Przez dziesięciolecia my, tradycyjni katolicy, byliśmy marginalizowani, wyśmiewani i potępiani jako dysydenci, jeśli nie wprost jako schizmatycy, ze względu na głoszone przez nas poglądy (...). Przypomnijmy je raz jeszcze w świetle ostatnich wypowiedzi i aktów Benedykta XVI, a wcześniej kard. Ratzingera:

* II Sobór Watykański był soborem duszpasterskim, który wyraźnie zrzekł się nieomylności i nie ogłosił Kościołowi żadnych nowych nauk.

* Uprawniona jest krytyka dwuznaczności w dokumentach soborowych oraz posoborowych postulatów duszpasterskich.

* Sobór musi być odczytywany w świetle Tradycji, a jeśli któraś z jego tez sprawiałaby wrażenie sprzecznej z Tradycją, to sobór musi podporządkować się Tradycji, a nie odwrotnie.

* Paweł VI nigdy nie zdelegalizował tradycyjnej Mszy, a kapłanom nigdy nie zakazano jej odprawiania.

* Nowa Msza jest „banalnym produktem wytworzonym na poczekaniu” 2 przez Concilium msgr. Bugniniego, a jej narzucenie w miejsce tradycyjnej Mszy św. stanowiło w historii liturgii zerwanie, którego konsekwencje były tragiczne dla Kościoła.

* „Pro multis” oznacza ‘za wielu’, a nie ‘za wszystkich’, a skandaliczne angielskie tłumaczenia 3 powinny zostać poprawione, podobnie jak nonsensowna odpowiedź na aklamację „Pan z wami”: „And also with you” (‘I z tobą także’).

* Jedyną drogą do jedności chrześcijan jest powrót niekatolików do Kościoła katolickiego i uznanie przez nich władzy papieża.

* Bractwo Św. Piusa X nie znajduje się w stanie schizmy.

* Ekskomunika w stosunku do biskupów Bractwa była niesprawiedliwa i powinna była zostać odwołana.

* Bractwu oraz ogólnie tradycyjnym katolikom powinno się stworzyć okazję do wyartykułowania obiekcji wobec posoborowych nowinek, a Magisterium powinno wyjaśnić w sposób definitywny, co – jeśli w ogóle cokolwiek – sobór i posoborowa reforma liturgiczna dodały do artykułów wiary, a jeśli odpowiedź brzmi: nic, wówczas Magisterium powinno ostatecznie to przyznać i położyć kres nieporozumieniom w tej kwestii.

Żaden rozumny katolik nie kwestionuje dziś wolności dzieci Kościoła do głoszenia powyższych tez. Co więcej, jest całkiem oczywiste, że mające właśnie miejsce dyskusje zakładają jako warunek wstępny tę właśnie wolność i że takie jest również zdanie papieża.

Biorąc to pod uwagę, niech mi będzie wolno zadać retoryczne pytanie wszystkim krytykom tradycyjnego katolicyzmu z minionych lat, zwłaszcza należącym do neokatolickiego establishmentu: o co do tej pory robiliście to całe zamieszanie? 

Za „The Remnant” z 31 października 2009. Tłumaczył Tomasz Maszczyk.
[link widoczny dla zalogowanych]

Przypisy:
1. Angielski tekst komunikatu za [link widoczny dla zalogowanych] (wszystkie przypisy pochodzą od redakcji Zawsze wierni).
2. Kard. J. Ratzinger, wstęp do książki La Réforme Liturgique en question, Éditions Sainte-Madeleine 1992, s. 7–8.
3. A także hiszpańskie, francuskie, niemieckie i włoskie; tłumaczenie polskie, a także przekłady na jęz. białoruski, rosyjski i ukraiński są poprawne.


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Wto 20:09, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 29279 Przeczytał: 360 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 18:08, 03 Sty 2010 Powrót do góry

Cytat:
* „Pro multis” oznacza ‘za wielu’, a nie ‘za wszystkich’, a skandaliczne angielskie tłumaczenia 3 powinny zostać poprawione, podobnie jak nonsensowna odpowiedź na aklamację „Pan z wami”: „And also with you” (‘I z tobą także’).

"Za WIELU - ( pro multis )"? , czy "Za WSZYSTKICH - (pro omnibus)" ? Która jest właściwa? Możemy przeczytać tu:
(...)
http://www.traditia.fora.pl/nom-novus-ordo-missae,6/za-wielu-czy-za-wszystkich-slowa-na,354.html


O manipulacji w mszale na Węgrzech możemy przeczytać tu:

Węgry: Skorygowano manipulację w mszale
(...)
http://www.traditia.fora.pl/naduzycia-w-kk,20/wegry-skorygowano-manipulacje-w-mszale,2150.html


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Wto 20:11, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)