Forum Kościół Rzymskokatolicki Strona Główna
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zielonoświątkowiec Ulf Ekman wstąpi do Kościoła katolickiego Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu

PostWysłany: Śro 15:36, 12 Mar 2014 Powrót do góry

Założyciel protestanckiego kościoła Słowo Życia wstąpi do Kościoła katolickiego

Założyciel protestanckiego kościoła Słowo Życia w szwedzkiej Uppsali zostanie przyjęty przez Kościół katolicki.
Decyzję o dołączeniu do Kościoła katolickiego Ulf Ekman ogłosił podczas niedzielnego nabożeństwa. Oświadczył, że to Bóg prowadzi go w takim kierunku.

- Wiem, że to jest bardzo radykalny krok, ale ja i Birgitte czujemy w tej decyzji wielki pokój i radość - powiedział.

Jak wyjawił, postanowienie takie podjął po "wielu modlitwach i refleksjach". Do tych rozmyślań jego i jego małżonkę Birgitte skłoniły między innymi liczne w ostatnich latach kontakty z katolikami.

- Dla Birgitte i dla mnie to był stopniowy proces, w którym najpierw odkrywaliśmy nowe rzeczy, potem docenialiśmy to, co odkryliśmy, aż wreszcie uczyliśmy się od naszych braci chrześcijan - opisuje swoją drogę ku katolicyzmowi Ekman.

- Dostrzegliśmy wielką miłość do Jezusa i zdrową teologię opartą na Biblii oraz klasyczne dogmaty. Doświadczyliśmy bogactwa życia sakramentalnego. Dostrzegliśmy też logikę w posiadaniu solidnej struktury kapłaństwa, która utrzymuje wiarę Kościoła i przekazuje ją z pokolenia na pokolenie. Napotkaliśmy na etyczną, moralną siłę i konsekwencję, a także dobroć wobec ubogich i słabych. Ponadto kontakowaliśmy się z przedstawicielami milionów charyzmatycznych katolików, widząc ich żywą wiarę - tłumaczy były pastor Słowa Życia.

Ekman ma nowy stosunek do katolicyzmu.

- Wszystko to było pociągające i stanowiło dla nas wyzwanie. Wyzwanie wobec naszych protestanckich uprzedzeń. Zrozumieliśmy, że w wielu przypadkach nie mieliśmy podstaw do krytycyzmu wobec nich (katolików). Potrzebowaliśmy lepiej poznać wiarę katolicką. To sprawiło, że pojęliśmy, iż to Jezus Chrystus doprowadził nas do zjednoczenia z Kościołem katolickim - powiedział.

Były pastor zaznaczył, że chodzi wyłącznie o jego osobistą życiową podróż.

- Nie zamierzaliśmy prowadzić Słowa Życia w tym kierunku ani zbiorczo jednoczyć wspólnoty z Kościołem katolickim - podkreślił.

Kościół Słowo Życia liczy około 3 tys. członków, w tym 12 pastorów. Ekman jest założycielem największej szkoły biblijnej w Skandynawii. Jako nauczyciel Słowa usługiwał w dziesiątkach państw na całym świecie, w tym w Polsce. W swojej wspólnocie służył przez 30 lat. Z funkcji pastora zrezygnował w marcu 2013 roku.

W listopadzie wziął udział w Forum Ewangelizacyjnym w Krakowie z udziałem katolickich duchownych. W tym samym miesiącu poinformowaliśmy, na katolicyzm przeszedł jego syn - Benjamin.

Za: [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Sob 23:11, 27 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Śro 18:51, 12 Mar 2014 Powrót do góry

Szwedzki pastor przechodzi na katolicyzm

Znany szwedzki pastor Ulf Ekman oświadczył, że wraz z żoną przechodzą na katolicyzm. Jak tłumaczył, za decyzją stoi długi okres teologicznych dociekań.

Ekman tłumaczy, że proces konwersji trwał kilka lat, decyzję poprzedziły modlitwa oraz gruntowny namysł. Wśród czynników, które miały duży wpływ na podjęcie decyzji, pastor wymienia dostrzeżenie wartości życia sakramentalnego i szczególny szacunek dla „trwałej struktury kapłaństwa”. Jak ujawnił, po dokładnym przestudiowaniu protestanckich argumentów przeciwko katolicyzmowi doszedł do wniosku, że wiele z nich jest niezasadnych.

Ulf Ekman –pastor, historyk i etnograf – przeszedł w marcu br. na emeryturę. Cieszy się dużą rozpoznawalnością wśród członków i sympatyków ruchu charyzmatycznego.

Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Sob 23:13, 27 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Czw 12:33, 22 Maj 2014 Powrót do góry

Pastor Ulf Ekman jest już katolikiem

W środę 21 maja Ulf i Birgitta Ekman oficjalnie wstąpili do Kościoła katolickiego.

Stało się to podczas wieczornej mszy w klasztorze brygidek w Djursholm niedaleko Sztokholmu. W uroczystości wzięło udział ok. 40 osób: siostry brygidki, najbliższa rodzina i przyjaciele. Mszy przewodniczył biskup Szwecji Anders Arborelius OCD. Ulf i Birgitta przyjęli również sakrament bierzmowania.

- To była wspaniała uroczystość. Jesteśmy bardzo szczęśliwi i wdzięczni Panu Bogu – mówią małżonkowie.

Ulf Ekman jest założycielem szwedzkiego ewangelikalnego kościoła charyzmatycznego Livets Ord (Słowo Życia). 9 marca ogłosił, że wraz z żoną Birgittą zamierza oficjalnie wstąpić do Kościoła katolickiego.

Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Sob 23:05, 27 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Wto 22:40, 03 Cze 2014 Powrót do góry

Watykan: Ulf Elkman u Papieża

W papieskiej Mszy uczestniczył dziś Ulf Elkman, założyciel i wieloletni lider jednego z największych Kościołów zielonoświątkowych w Szwecji. 21 maja został on przyjęty wraz z żoną do Kościoła katolickiego. Z Papieżem rozmawiał również po Mszy św. Franciszek interesował się między innymi losem wiernych, dla których jako pastor i założyciel wspólnoty był pasterzem.

Dziś rano Ulf Elkman gościł w Radiu Watykańskim. Opowiedział nam o swych rozterkach związanych z nawróceniem i porzuceniem wspólnoty, dla której był pasterzem.

„Przed rokiem znalazłem się w decydującym punkcie – powiedział były pastor. – Wiedziałem, że muszę podjąć decyzję, czułem, że Pan mnie wzywa. Wcześniej zwlekałem z decyzją właśnie ze względu na wspólnotę, na ludzi, którzy byli powierzeni mojej pieczy. Ale w końcu doszedłem do wniosku, że jeśli Pan mnie wzywa, to muszę Mu zaufać, zaufać, że On się tym zajmie. Bo inaczej, nigdy nie będę mógł uczynić tego kroku, będę w więzieniu. Jeśli Pan mówi do mnie, to przemówi również do moich wiernych, do ich serca. I zrozumieją to, być może nie od razu, ale z czasem na pewno zrozumieją. W każdym razie przekazaliśmy kierownictwo naszej wspólnoty doświadczonym liderom. I muszę też powiedzieć, że liderzy naszego Kościoła, ponad stu wspólnot, przeszli w ciągu ostatnich lat wielką ekumeniczną drogę. Nie zaszli tak daleko, jak ja, ale na pewno zrobili krok na przód. Byli też kilka razy w Rzymie, bo chciałem, by zrozumieli naszą decyzję. Pod tym względem, bardzo dobrze to przygotowaliśmy. Patrząc wstecz, mogę powiedzieć, że wielu moich współpracowników, choć nie podziela naszej decyzji, to jednak ją rozumie i respektuje jej powody”.

Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Sob 23:04, 27 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Pią 10:26, 27 Cze 2014 Powrót do góry

Wróciliśmy do domu

O murze uprzedzeń, Duchu Świętym mówiącym przez drzewa i o strachu przed papieżem opowiadają Birgitta i Ulf Ekman

Pastor Ulf Ekman jest założycielem jednego z największych Kościołów charyzmatycznych w Szwecji. 21 maja, razem z żoną, wstąpił do Kościoła katolickiego

Weronika Pomierna: Wasza decyzja o chęci wstąpienia do Kościoła katolickiego wywołała spore poruszenie. Jak przyjęto ją w kościele Livets Ord (Słowo Życia)?

Ulf Ekman: Staraliśmy się przygotować na to wiernych. Rok temu zrezygnowałem z pełnienia funkcji głównego pastora. Dla większości ludzi było to jednak ogromne zaskoczenie, prawdziwy szok. Większość nadal nie rozumie naszej decyzji, ale odnosi się do niej pozytywnie. Są też tacy, którym ona się nie podoba, oraz mała grupa otwarcie wyrażająca swoją krytykę. To osoby, które boją się, że do Livets Ord będą przemycane katolickie treści. Mówię im, że nie można wprowadzić słonia do sklepu i łudzić się, że nikt go nie zauważy. Birgitta Ekman: Wiele osób mówiło nam, że spodziewały się, iż pewnego dnia zdecydujemy się na ten krok. Kościół Livets Ord ma już 30 lat. Przez ponad połowę tego czasu mąż podkreślał, jak ważna jest jedność chrześcijan. Mówienie o jedności oznacza, że w pewnym momencie trzeba zająć stanowisko wobec Kościoła katolickiego. Nasz najmłodszy syn Benjamin, który robi doktorat z teologii, został katolikiem w zeszłym roku.

Nie mieliście najlepszego zdania o katolikach…

U.E.: W protestanckiej Szwecji dominuje negatywne do nich nastawienie. W ciągu ostatnich kilku lat na rynku pojawiły się książki napisane przez byłych katolików, którzy krytykują Kościół katolicki, cytując fragmenty z jego katechizmu wyrwane z kontekstu. Brzmią bardzo przekonująco dla kogoś, kto nie zna tego Kościoła. Obracaliśmy się w środowisku ewangelikalno-charyzmatycznym. Panuje tam duża otwartość, ale nie jest ono zbyt przychylnie nastawione do katolików. Do tego dochodzi negatywny obraz katolików, który kreują media.

Pan Bóg musiał skruszyć wiele murów?

U.E.: Mieliśmy wiele uprzedzeń wobec katolików, podobnie jak przeciętni Szwedzi mają wiele uprzedzeń wobec ludzi z Livets Ord. Gdy w latach 80. zakładaliśmy Kościół charyzmatyczny, Szwecja była jednym z najbardziej zsekularyzowanych państw na świecie. My mówiliśmy nie tylko o tym, że Bóg czyni cuda i przemienia ludzi. Informacja, że zły duch istnieje naprawdę, była dla wielu ludzi szokująca. Wtedy zaczęto nas atakować w mediach. Wiele osób było szykanowanych w pracy za przynależność do Livets Ord. Mieli problemy z awansem, odnoszono się do nich z pogardą. Ktoś umieścił przy naszym domu ładunek wybuchowy. Skrzynka na listy rozpadła się w drobny mak. Próbowano zmarginalizować Livets Ord. Pisano, że jesteśmy sektą. Podkreślaliśmy, że należymy do ciała Chrystusa tak samo jak inni chrześcijanie i chcemy być jak najbliżej Niego. Gdy o. Raniero Cantalamessa przemawiał w 2009 r. w Sztokholmie na spotkaniu Jesusmanifestationen, porównał chrześcijan poszczególnych Kościołów do punktów umieszczonych w różnych miejscach okręgu. Jeśli przyjmiemy, że Chrystus jest w środku tego okręgu, to chrześcijanie zbliżając się do Niego, przybliżają się też do siebie nawzajem. My, starając się zbliżyć do Jezusa, odkryliśmy Kościół katolicki.

(...)

Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Sob 23:01, 27 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Nie 16:27, 30 Paź 2016 Powrót do góry

Ulf Ekman: Szwecja się zmieniła, katolicyzm nie jest już egzotyczny

Brigitta i Ulf Ekman

Szwecja, do której przybywa Franciszek różni się od tej, którą odwiedził w 1989 r. św. Jan Paweł II. Z państwa oficjalnie wyznającego luteranizm stała się ona jednym z najbardziej zsekularyzowanych krajów świata, a Kościół katolicki, po serii ważnych nawróceń, przestał być egzotyczny. Na dwa dni przed rozpoczęciem papieskiej podróży pisze o tym Ulf Ekman, były pastor luterański i założyciel zielonoświątkowej wspólnoty Słowo Życia, a od dwóch lat katolik.
Podkreśla on, że Szwecja nadal jest naznaczona podziałami reformacji. Kościół luterański w 2000 r. przestał być wyznaniem oficjalnym, jednakże partie polityczne nadal zachowały w nim kierowniczą rolę i paradoksalnie jest on jeszcze bardziej upolityczniony niż przedtem.

Zmienia się natomiast nastawienie Szwedów do katolicyzmu, głównie za sprawą rodzimych nawróceń. Ostatnio – jak pisze Ulf Ekman - wielkim echem odbiło się przyjęcie wiary katolickiej przez ważną wspólnotę luterańską Berget. Przez wiele lat cieszyła się ona wielkim wpływem w Kościele luterańskim, znana była ze swych rekolekcji i dobrze rozbudowanej sieci. Jej nawrócenie na katolicyzm spotkało się z ostrą krytyką biskupów luterańskich, w tym Prymasa Szwecji arcybiskupki Antje Jackelen.

Niedawno wielki rozgłos zyskała też kanonizacja szwedzkiej konwertytki i odnowicielki zgromadzenia brygidek s. Marii Elżbiety Hesselblad, która oddała swe życie za powrót Szwecji do jedności z Rzymem. Ponadto od 1998 r. katolickim biskupem Sztokholmu jest pierwszy od czasów reformacji rodzimy Szwed, też konwertyta, Anders Arborelius. Zmiana nastawienia Szwedów do katolicyzmu to w dużej mierze jego zasługa. Zmiana ta jest zauważalna przede wszystkim w tak zwanych Kościołach wolnych, czyli nie mających związku z polityką. Wielu pastorów z tych wspólnot postrzega bp. Arboreliusa jako jedynego „lidera duchowego” w Szwecji.

Ulf Ekman jest przekonany, że dwudniowa wizyta Papieża w tym kraju będzie miała ważne znaczenie. Już teraz widać, że wbrew woli organizatorów uroczystości 500-lecia reformacji, to Papież będzie centralną postacią tego wydarzenia. Można mieć nadzieję, że dążenie do jedności pójdzie w głąb, zarówno w prawdzie, jak i w miłości, dotknie istoty, rzeczywistych problemów. Jeśli chcemy iść na przód, ekumenizm nie może być pomijaniem poważnych kwestii, które wciąż dzielą – podkreśla szwedzki konwertyta.

Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Sob 22:58, 27 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)