Forum Tradycji Katolickiej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Duszpasterstwo w Medjugorie? Krytyczne uwagi Manfreda Hauke. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 30076 Przeczytał: 301 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 22:04, 07 Wrz 2018 Powrót do góry

Duszpasterstwo w Medjugorie? Krytyczne uwagi Manfreda Hauke.

Image

Ks. prof. dr Manfred Hauke --> urodzony w 1956 roku, kapłan od 1983 roku, członek Papieskiej Międzynarodowej Akademii Maryjnej od 1992 roku wykłada teologię dogmatyczną i mariologię w Lugano, od 2005 przewodniczący (prezes) Niemieckiej Społeczności (grupy roboczej) ds. Mariologii.

Niemiecki tygodnik katolicki Die Tagespost opublikował wywiad Reginy Einig z teologiem Manfredem Hauke, (patrz [link widoczny dla zalogowanych] oryginalny tekst niemiecki i [link widoczny dla zalogowanych] na stronie internetowej) prezesem Deutsche Arbeitsgemeinschaf für Mariologie. Tematem rozmowy są kwestie związane z rzekomymi objawieniami w Medjugorie. Poniżej znajduje się tłumaczenie tekstu - wywiadu dodanego do innych tekstów udostępnionych publicznie przez Vigiliae Alexandrinae (patrz [link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych] ).

Panie Profesorze, Arcybiskup Hoser, nowy Wizytator Apostolski, powiedział niedawno, że pielgrzymki do Bośni i Hercegowiny w Medjugorie są zgodne z dyrektywami Soboru Watykańskiego II. Co wynika z tego stwierdzenia? Jaką powinno mieć oprawę?

22 lipca, podczas swojego pierwszego kazania jako Wizytatora Apostolskiego, arcybiskup Hoser utrzymywał, że czczenie Maryi praktykowane w Parafii postawiłoby Chrystusa w centrum, a zatem odpowiadałoby nauczaniu Soboru Watykańskiego II. Jednak zadaniem papieskiego legata nie jest wyrażenie opinii dotyczącej autentyczności rzekomych objawień maryjnych. W wywiadzie udzielonym 18 sierpnia 2018 r. sam potwierdził, że skoro nie należy to do jego kompetencji, nie będzie zajmował się treścią "objawień". To rozróżnienie między prawdą a troską o dusze nie jest satysfakcjonujące: przede wszystkim należy podnieść kwestię autentyczności i dopiero wtedy można udzielić odpowiedzi duszpasterskiej (włącznie z należytym uwzględnieniem osób odwiedzających Medjugorje).

Dlaczego najpierw należy podnieść kwestię autentyczności?

Według Soboru należy popierać formy kultu maryjnego "zalecane przez Magisterium Kościoła" (Lumen gentium, 67). Z pewnością nie jest z tym zgodne ponowne świętowanie w dniu 5 sierpnia Festiwalu Młodzieży, który opiera się na przesłaniu, że Matka Boża miałaby obchodzić w dniu 5 sierpnia 1984 roku swoje dwutysięczne urodziny (jeśli przyjąć, że urodziła się w roku 16 przed Chrystusem, co oznaczałoby tyle, że Maryja w historycznym roku narodzin Jezusa, czyli w 7 roku pne, miałaby dziewięć lat). Ta absurdalna wiadomość została rozpowszechniona przez o. Tomislava Vlašicia OFM, który został przeniesiony do stanu świeckiego w roku 2009, po oskarżeniu przez Kongregację ds Doktryny Wiary o budzący wątpliwości mistycyzm i zachowania przeciw szóstemu przykazaniu. Czyżby Prawdziwa Matka Boga sugerowała zmianę daty święta liturgicznego Jej urodzin (8 września), a tym samym przesuwając datę liturgicznego święto Niepokalanego Poczęcia (8 grudnia)? To jest śmieszne! Z drugiej strony, Sobór Watykański II wyraźnie podkreśla odpowiedzialność biskupa za jego własną diecezję i posłuszeństwo, które swemu pasterzowi winni są wierni (Lumen gentium, Rozdział III). A przecież ordynariusz miejsca sprzeciwia się ustanowieniu siedziby wspólnot religijnych w Medjugorie bez swego pisemnego upoważnienia.

Mężczyźni i kobiety przybywają do Medjugorie od ponad trzydziestu lat. Arcybiskup Hoser wskazuje na poszukiwanie Chrystusa jako motywu przewodniego dla wiernych. Czy jest to sposób na uniknięcie kwestii autentyczności objawień? Kto potrzebuje publikacji wyników dochodzeń Komisji, jeśli Kościół naprawdę zezwala na organizację pielgrzymek?

Obecny sposób podejścia do problemu powinien zostać ponownie i dogłębnie przeanalizowany: najpierw Stolica Apostolska powinna opublikować komunikat, który na podstawie faktów historycznych i objaśnień teologicznych, powinien odnieść się do zjawiska rzekomych objawień; właściwa do takiego kroku jest Kongregacja ds. Doktryny Wiary. Dopiero później należy uregulować kwestie duszpasterskie, które po ujawnieniu faktów i skandali leżących u podstaw tego zjawiska prawdopodobnie będzie łatwej rozwiązać.

Zgodnie z wolą Papieża, wizytatorzy muszą zagwarantować stabilność i przewodnictwo pielgrzymom i tym, którzy troszczą się o swoje dusze. Dlaczego pojawia się ta konieczność, gdy praktyka religijna, w zakresie modlitwy i udzielania sakramentów, jest znacznie bardziej intensywna niż w innych parafiach?

Być może potrzeba wskazówek odnosi się do problemu, o którym wspomniał w sierpniu 2017 r. sam arcybiskup Hoser, dotyczącego pięciu parafii franciszkańskich w Bośni. Nieposłuszeństwo franciszkanów wobec biskupa może rzeczywiście odwołać się do "Dziewicy", która zgodnie z deklaracjami widzących kilkakrotnie sprzeciwiała się przeniesieniu dwóch kapelanów franciszkańskich i, w tym sensie, skrytykowała biskupa.

Biskup Mostaru Duvno Ratko Peric uważa, że objawieniom brakuje całkowicie wiarygodności, także tym z czerwca 1981 r., zaś one w 2015 r. zostały pozytywnie ocenione przez Komisję Watykańską. Co Pan Profesor sądzi o tej ocenie? Skąd spór i dlaczego jest tyle głosów przeciwko biskupowi Mostaru?

Biskup Peric od początku zna wydarzenia związane z "objawieniami" w wielu szczegółach, które nie są znane publicznie. Po konferencji prasowej, niezdementowanej przez Watykan, podczas której stwierdzono, że Komisja Ruiniego oceniła jako autentyczne pierwsze siedem objawień ciągu pierwszych dziesięciu dni, biskup publicznie przeprowadził własne dochodzenie (2017 r.). Wynik odpowiada głębokości analiz przeprowadzonych podczas wielu badań naukowych na podstawie dyskusji i nagranych na taśmie przez franciszkanów od 27 do 30 czerwca 1981 roku. Oczywiste jest, że Komisja Ruiniego w żaden sposób nie analizowała tych rozmów, które w tamtym czasie były dostępne wyłącznie w tłumaczeniach na język angielski i francuski. Już wybór pierwszych "siedmiu objawień" pierwszych "dziesięciu" dni, o których mówił komisarz, przeczy faktom historycznym. Zgodnie z opowiadaniem o wydarzeniach, pierwszym dziesięciu „objawieniom” w dniach 17-18 towarzyszyły niezwykle dziwne okoliczności. Zapominanie o tych faktach na korzyść przemysłu pielgrzymkowego jest nie mniej poważne niż milczenie, które obejmuje moralne skandale związane z "objawieniami". Te szokujące fakty są podobne w całej nadużyć, które miały miejsce w Chile: Stolica Apostolska interweniowała dopiero wtedy, gdy prawdy nie można już było ukryć, a sprawą zainteresowała się świecka prasa na całym świecie. Aby zapobiec podobnym zdarzeniom w przypadku Medjugorje, trzeba mieć odwagę, by wydobyć na światło dzienne wiele niewygodnych faktów dla Kościoła.

Czy objawienia z czerwca 1981 r. zostały formalnie uznane, biorąc pod uwagę opinii Komisji?

Komisja Ruiniego przedstawiła sprawozdanie na prośbę Kongregacji ds. Doktryny Wiary, właściwej w tej sprawie, która zgodnie z tym, co powiedział Papież w wywiadzie w dniu 13 maja 2017, zwróciła się następnie o opinie ekspertów i nie podzieliła opinii Komisji. Jak wiadomo, sam papież Franciszek, po powrocie z Fatimy, wyraził swoją bardzo negatywną osobistą opinię na temat "objawień maryjnych" w Medjugorie, chociaż jednocześnie wycofał akta Kongregacji ds Doktryny Wiary. Wydaje się, że wybrano rozwiązanie "duszpasterstwa", które jest pełne głębokich sprzeczności, ze szkodą dla poszukiwania prawdy. Ten sposób postępowania bardzo szkodzi wiarygodności Kościoła i objawień Maryi, bez wątpienia autentycznych (Guadalupe, Lourdes, Fátima …).

Tłumaczył: Azarias - za stroną:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Nie 11:11, 17 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Teresa
Administrator


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 30076 Przeczytał: 301 tematów

Skąd: z tej łez doliny
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 23:19, 22 Wrz 2018 Powrót do góry

Teresa napisał:
(...)
Image

(...)
Biskup Mostaru Duvno Ratko Peric uważa, że objawieniom brakuje całkowicie wiarygodności, także tym z czerwca 1981 r., zaś one w 2015 r. zostały pozytywnie ocenione przez Komisję Watykańską. Co Pan Profesor sądzi o tej ocenie? Skąd spór i dlaczego jest tyle głosów przeciwko biskupowi Mostaru?

Biskup Peric od początku zna wydarzenia związane z "objawieniami" w wielu szczegółach, które nie są znane publicznie. Po konferencji prasowej, niezdementowanej przez Watykan, podczas której stwierdzono, że Komisja Ruiniego oceniła jako autentyczne pierwsze siedem objawień ciągu pierwszych dziesięciu dni, biskup publicznie przeprowadził własne dochodzenie (2017 r.). Wynik odpowiada głębokości analiz przeprowadzonych podczas wielu badań naukowych na podstawie dyskusji i nagranych na taśmie przez franciszkanów od 27 do 30 czerwca 1981 roku. Oczywiste jest, że Komisja Ruiniego w żaden sposób nie analizowała tych rozmów, które w tamtym czasie były dostępne wyłącznie w tłumaczeniach na język angielski i francuski. Już wybór pierwszych "siedmiu objawień" pierwszych "dziesięciu" dni, o których mówił komisarz, przeczy faktom historycznym. Zgodnie z opowiadaniem o wydarzeniach, pierwszym dziesięciu „objawieniom” w dniach 17-18 towarzyszyły niezwykle dziwne okoliczności. Zapominanie o tych faktach na korzyść przemysłu pielgrzymkowego jest nie mniej poważne niż milczenie, które obejmuje moralne skandale związane z "objawieniami". Te szokujące fakty są podobne w całej nadużyć, które miały miejsce w Chile: Stolica Apostolska interweniowała dopiero wtedy, gdy prawdy nie można już było ukryć, a sprawą zainteresowała się świecka prasa na całym świecie. Aby zapobiec podobnym zdarzeniom w przypadku Medjugorje, trzeba mieć odwagę, by wydobyć na światło dzienne wiele niewygodnych faktów dla Kościoła.(...)


Odnośnie tego co dałam w cytacie na kolor. Podsumowanie pierwszych ''objawień'' które publicznie przeprowadził biskup jest przetłumaczone tu:

PIERWSZE SIEDEM DNI ''OBJAWIEŃ'' W MEDJUGORJE
(...)
http://www.traditia.fora.pl/oficjalna-strona-biskupa-mostar-duvno,53/pierwsze-siedem-dni-objawien-w-medjugorje,15889.html


Ostatnio zmieniony przez Teresa dnia Nie 11:16, 17 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)